Tuesday 6 April 2010

mEraTapI jIwA mATi


+ Kesedihan Kesepian +

Kesedihan :-
"Kenapa kau nak sedih?! Kat dunia ni kan banyak hiburan² yang boleh buat kau happy" kata² kengkawan yang ingin menolong kengkawan dari kesedihan kengakawan. Biasanya kata² seperti itu hanya akan terkeluar apabila kengkawan tu dah xlarat nak layan kengkawan yang kesedihan dan inginkan teman utk berbicara. Daku xckp semua tapi ada segelintir darinya. Kesedihan ini bukan diminta dan dipuja, siapa yang nak sedih?! lau bley aku nak hidup bahagia selalu. Bila aku tengok kengkawan aku dengan pasangan masing² aku tersenyum dan happy pada aku diaorang berhak untuk bahagian. Tapi bila aku tgk diri aku plak, aku xlayak bahagia ke?! ahaks Tidak pernah merasa dihargai, namun aku bersyukur walaupun kebahagian yang pernah aku rase hanya sementara at least aku tahu bahagia tu mcmana rasanya! Cume sekarang aku tatawu bila lagi aku akan merasa bahagia. Mungkin aku tidak layak untuk meraih kebahagian itu sebab tu aku sering kesedihan dan jeritan sepi yg lahir tidak terluak!

Kesepian :-
"Alah kaukan muda lagi... kengkawan kan ramai" kata² yang sangat selalulah aku dengar. Tapi hati aku selalu berkata orang xkan faham apa yang aku rasa dan lalui, jadi biarlah nak cakap pe pun. Memang kengkawan ada tapi adakah sama dengan insan yang ingin kite bermanja berkasih sayang dan berkongsi apa yang kita xbley kongsi dengan kengkawan. Kadang² aku tgk HP aku tu aku gelak ahaks sebenarnya gelak tu pujuk hati sendiri sebab sedih! yelah aku seorang gadis yang xberapa nak gadis ni, dan aku bukan lawa body fit atau apa² pun sopan pun tidak ahaks tapi bila ckp mcm ni seme ckp xbaik burukkan kejadian tuhan lah apa lah, tapi yang ckp tu pun lau belum tentu boleh menerima aku seadanya aku! fedupkan aku ngn manusia² hikpokrit ini. Abaikanlah myb mmg aku ditakdirkan sendiri dan terus meratapi kesepian ini mungkin 2tahun lagi atau bertahun² lagi.

Jadi kesimpulannya aku akan terus begini meratapi jiwa yang mati tanpa kerelaan dari ku. Kepada insan yang telah melukai hati sesiapapun ingatlah hidup mcm roda insyallah mungkin giliran kowrunk plak lepas ni ahak! Kepada insan yang dilukai saba dan teruskan hidup walaupun hati sakit dan terasa nak mati.... biar mati jiwa jangan kowrunk bunuh diri plak kang xmasuk syurga 1keje plak nak beratur masuk neraka! hahahaha.... Sekian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...