Wednesday 25 May 2011

Minyak Naik lagi?

wOw!

Isu yang kdg² nak terkejut pun rasa xberapa nak terkejutlah kan sebab dah boleh agak

NAIK LAGI!

Hurm,
org yang kaya pun mengeluh ini plak org yang kurang mampu dan kadar hidup yang cukup² makan dalam kehidupan seharian.

Kenapa mesti NAIK?

Aku ada terdgr desas desus beberapa org disekeliling aku tentang hal ini yang menyatakan :-

"Kalau GAJI naik xpe gak ini gaji sama jerk tapi minyak nak NAIK, rokok nak NAIK, barang² keperluan pun nak jugak NAIK. Mana ADIL!"

Statement atas nie bukan aku yang ckp......tapi org sekeliling aku yang ckp. Al-maklum lah diaorg mostly dah keje pkai kete ada yang dah pun sara keluarga sendiri mcm aku still bergantung hidup ngn ibu dan ayah aku. ahaks! Tapi xlama lagi aku akan menanggung semua nie gak. Kalau dari skunk kOwrunk org² kerajaan nie xberubah dan xnaikan gaji....elak kite jadi like indonesia dan india. SEDIH KAN?!

Aku bukan jadi penghasut tapi aku rasa aku berhak untuk bersuara jika ada yang ketidakpuasan dalam apa yang berlaku yang menjadi salah satu bahagian hidup aku juga. Sudahlah jgn nak korup² sgt dan beriya wahai org² kOnOnyer pandai tapi bangang! pikir tentang susahnye org lain dari nak senang kan perut kaum² kowrunk jerk.

Sudah lah... byk lagi issue bangang tentang negara kite nie.... dan yang belaku disekeliling kite pun byk. Kenelah sedOr sesama ok...... aku pun ckp untuk ingatan diri aku juga.

oklah CHOW!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...